WYMAGANE DOKUMENTY:
WYSOKOŚĆ OPŁATY:
SPOSÓB WNIESIENIA OPŁATY: rachunek bankowy Urzędu Gminy w Dąbrowie Zielonej: BS Włoszczowa O/Dąbrowa Zielona 13 8525 0002 0010 0520 0013 0169
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Od osób fizycznych: płatny w 4 ratach w terminie: 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada.
Od osób prawnych: płatny w ratach miesięcznych do dnia 15 każdego miesiąca za dany miesiąc, za m-c styczeń do dnia 31 stycznia
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: Realizacja obowiązku ustawowego
INNE DOKUMENTY:
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW:
Wypełnione dokumenty należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta – Biuro Podawcze –lub przesłać pocztą na adres Urzędu Gminy w Dąbrowie Zielonej, Plac Kościuszki 31, 42-265 Dąbrowa Zielona. Decyzje w sprawie wymiaru (zmiany wymiaru) podatku od nieruchomości (osoby fizyczne) –możliwość odbioru w pokoju 14 – podatki.
INFORMACJI UDZIELA: Referat Finansowy – Podatki – pok. 14, tel. 34/35 550 18; 19 wew. 29
DODATKOWE INFORMACJE:
Obowiązek podatkowy powstaje:
Obowiązek podatkowy wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.
Jeżeli w ciągu roku podatkowego nastąpiła zmiana sposobu wykorzystania budynku albo gruntu lub ich części, podatek ulega obniżeniu lub podwyższeniu, poczynając od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła ta zmiana.
Osoby fizyczne są obowiązane złożyć właściwemu organowi gminy informację według ustalonego wzoru, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności
uzasadniających powstanie obowiązku w podatku od nieruchomości.
Osoby prawne obowiązane są w terminie do dnia 31 stycznia, organowi gminy, właściwemu ze względu na miejsce położenia nieruchomości, złożyć deklarację na podatek od nieruchomości na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu – w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.
W przypadku zmian, należy skorygować deklarację w terminie 14 dni od daty zaistnienia tych zmian, wraz z deklaracją korygującą należy przesłać pisemnie uzasadnienie przyczyn korekty.
Ulgi i zwolnienia:
Na podstawie Uchwały Nr XLVIII/282/2022 Rady Gminy Dąbrowa Zielona z dnia 24 listopada 2022 r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości zwalnia się z podatku od nieruchomości budynki lub ich części, budowle oraz grunty:
Dokumenty wymagane do rozpatrzenia wniosku o ulgę:
Osoba ubiegająca się o ulgę w podatkach składa podanie o zastosowanie ulgi wraz z załącznikami.
Opłata skarbowa: od podania w sprawie rozłożenia na raty zaległości podatkowych i przesunięcia terminu płatności podatku oraz podania w sprawie umorzenia podatku nie pobiera się opłaty skarbowej
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych z dnia 12 stycznia 1991 roku (tekst jednolity Dz.U. z 2023 roku, poz 70 z późn. zm.)
Ordynacja podatkowa – Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku (tekst jednolity Dz.U. z 2023 roku, poz. 2383 z póżn. zm.).
GODZINY PRACY URZĘDU: poniedziałek, wtore, środa, czwartek, piątek 7.30-15.30.